måndag 4 mars 2013

TROLLKARLENS RIKE

De var en gång en pojke, han har superkrafter och kan hoppa långt upp i luften och springer fort. Han skulle till riket och de var så fattiga, så fattiga. Han kunde hoppa till riket och hämta pengarna. Men så var det en trollkarl som vaktade, så han hoppade hem igen. Men på vägen hem så såg han en varulv, men fortsatte ändå. Plötsligt såg han en magisk björn, men björnen tog bort krafterna på pojken, så han fick gå hem igen. Han hittade en blomma som var giftig vilket pojken inte visste. Han luktade, han tyckte att den luktade gott han tog med den hem och gjorde en saft av blomman. Blomman var giftig  vilket han inte visste. När pojken gjort färdigt saften så drack han den. Innan han smakade den så tog han en kraft som gjorde att man inte kan dö av. Oj han tog fel dryck, den hjälpte ingenting, han blev förgiftad ändå. Pojken visste inte att det var fel dryck. Sen fick de över 29000kr. Sen var det natt då lade han sig för att sova.  När han sedan vaknade kom han till en annan värd. På den världen var det ett gammalt, gammalt hus som kanske var 100 år.  Han gick in i huset, det var det jätte fint. Det var så fint att han svimmade. När han vaknade så var det någon som låg och sov bredvid honom. Men han blev så rädd att han sprang till sängen igen och somnade om. När han vaknade igen gick han  till en restaurang där det kom fram en servitris och frågade: vill du äta något? Det finns pizza, pannkaka och allt möjligt. Det kostar några kronor, han åt så han blev propp mätt. Han frågade någon om det fanns en säng där att låna ? Det var en man där  som sa: ja, men du får inte plats men du kan testa ändå om du får plats. Kom igen vi testar. Men det struntade pojken i och gick vidare. De kom till en öken. Där det fanns fin sand och  jätte mycket olika djur som elefanter, buffel och mycket mer. Så dom red på en kamel ditt till en stad som han la säg i men han kunde inte somna men då när han somna när han vakna då kom han till sitt hus igen. Men då kom mamma och sa hej är du tröt sa mamma men sen sa han att ja jag är tröt jag tror att jag är tröt. Så frågar mamma vet du va som har hänt med dig har det hänt att du Drömmer konstig eller att du har svimmat eller något allt möjligt kan det var. Så seger han att jag tror att jag svimma jag tror det som har hänt. Mamma seger jag tror att du har svimmat men så seger han att nej jag har svimmat och drömt jag kan sega vad jag har drömt om som när jag lägger mig då kom jag i en annan värd jag kommer inte ihåg så mycket men sen var det en öken tror det så hitta jag en kamel så hitta vi en stad så skulle jag testa sova men jag somna aldrig men sen när jag somna då kom jag hem hit här hemma igen med dig mamma. Sen drömde mamma om att hon hade krig så hon va i en katapult och skydda sig och va mot dom andra mammas lag heter (lilla Bamse) det andra laget heter (Pluto) så mammas lag VAN. Sen vakna mamma upp så kom han och sa vad hände svimma du eller så seger mamma nej nej jag drömde bara ta det bara försiktigt vill du veta vad jag drömde om jag drömde om att vi hade krig och mitt lag heter lilla Bamse och det andra laget heter Pluto men vi van så klart vi är bäst ju. Men mamma kolla klockan jag måste till skolan nu - hej då mamma då säger mamma, sköt dig i skolan, annars får du ingen fika som muffins, kaka och pannkaka med jätte mycket socker. Och nu är det läggning. Nu ska vi sova! Men vill du att jag ska läsa
 en bok ?  Vad ska boken heta?  Den kan heta trolldryckernas kung. Så, nu är det morgon. Dags för skola! Kom nu säger mamma, men pojken säger, lugn mamma jag ska gå, jag måste packa väskan. Nu då, det är 5 minuter kvar säger mamma. Du kommer inte att hinna men då säger pojken att jo det kommer jag. Tro på mig! sen kommer bussen.
 Pojken sprang ut så fort han kunde. Pojken missade inte bussen, sicken tur, men när han kom till skolan då blev det bråk mellan han och hans klass-kompis. Han heter Fabian sen när han kom hem då hade han fått en stor bula i pannan. Han åt banan med choklad det var gott, mums. Men när han ätit klart då målade de en gubbe som hade för stora kläder men han tycker att det är snyggt.  Sen gick de ut och då såg de en ängel som sa: du har varit glad hela veckan. Var du snäll mot dina kompisar?  De heter William , Fabian ,Isac ,Isak och en tjej som heter Denise, de var snällast i veckan.  Sen hade de krig.  Det ena laget var: mamma, pojken och några kompisar till mamma, det var nästan 100 personer och i det andra laget var mammas släktingar och kusiner.  De hade svärd och skydd. Mammas lag hade riktiga svärd och världens bäst skydd och alla dog förutom mamma och pojken

Sen var sagan slut.

Av Gabriel Ling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar