måndag 4 mars 2013

EN DRAKES ÄVENTYR

Detta äventyr började en vanlig dag. Jag var ute och gick så såg jag en portal liknande sak oj jag glömde att presentera mig jag heter Anakia och detta är mitt äventyr !!! Just det jag såg den där portalensaken jag gick närmare så kändes det som portal saken drog mig närmare och närmare, jag började höra röster viska högre och högre desto närmare jag
kom. Till slut kom jag igenom portalen så hörde jag ett bom!!! Så var portalen borta. Allting såg nästan likadant ut som hemma, var är jag? tänkte jag. jag Gick runt för att kolla lite så hörde jag något som lät väldigt högt det såg ut som någon sort av dinosarie som hållde i någon sorts pinne som det spruta eld ur han sprutade eld på någon liten brun sak som skrek när han spruta eld på honom. Jag gick där i från för att se vad den här världen hade att offra jag kom fram till någon trä grotta som hade sten på toppen, och jag såg dom där dinosarie sakerna komma ut ur doms trä grottor, dom kanske bodde i dom? Jag gick närmare för att inspektera noggranare, när jag kom fram började dinosarie folket skrika högt och springa runt som jag aldrig hade sett. sen kom någon flygande silver sak som skrek på mig jag vet inte vad de sa eller ville de sa något sånt här, kom ut med händerna i luften!!! Sen började de spruta eld på mig det gjorde faktiskt ganska ont. Till slut flög jag i väg men dom fortsatte att följa efter mig, jag tänkte för mig själv "envisa små saker" sen lyckades jag bli av med dom små envisa sakerna. Men nu måste jag hitta en väg tillbaka hem, Jag sovde i en skog och vakna upp av en dinosarie sak väckte mig vad vill du sa jag han svarade jag har letat efter dig sa dinosarie saken, jag svarade hur vet du vad jag säger och hur kan jag veta vad du säger? (Konstiga dinosarie saken) för jag är en av dom         10 drak druiderna som ska hjälpa dig att komma tillbaka till din värld eller i egentligen till 200 före cristus. Vem är cristus? (Konstiga dinosarie saken) han är någon profet kille.
(Konstiga dinosarie saken) dom sakerna som du tror är dinosarier är något som är kallat
Människor  så du  är en människa? (Konstiga människo saken) ja jag är en människa men vissa människor ska du akta dej för för vissa vill döda dig som UNCV. Vad betyder UNCV?
(Konstiga människo saken) jag vet ej och det kommer jag nog alldriga att veta. Poof sa det så var han borta, poof sa det så var han tillbaka och gav mig en väska med en sten del som det var skrivet massa konstiga runor och symboler men jag kände igen sten biten den såg ut som den som satt på portalen, men  då fattade jag att jag var tvungen att samla alla bitar av portalen. Plötsligt såg jag en en jätte stor svart flygande sak och ut hoppade människo sakerna som hade eldsprutare dom hade stora saker över dom som såg ut som vingar, dom landade på marken så hörde jag dom att prata  poof så var drakdruiden tillbaka han sa att jag hade speciella krafter och jag fick en ny kraft varje gång jag fick en bit så sa han att om jag tänker "KALL" och har öppen min mun så skulle jag spruta ut is,
Poof så var han borta så jag gjorde som han sa och så såg jag att is flög ut ur min mun så människorna med eldsprutare halkade på isen det var faktiskt roligt att se dom ramla  shablonk sa det så satt dom på rumpan! Sen flög jag i väg poof sa det när jag flög så kom druiden tillbaka och sa att jag skulle ta en pappers bit som visade var stenarna var, tack sa jag till druiden men hur kan du flyga? Ahhhhh!!! sa det så ramla druiden ner till marken sen såg jag ett stort damm moln där nere. Pappers biten visade att den nästa stene var i ett land som kallades Ryssland jag började resa dit.Tre dagar senare kom jag fram jag landade så kom den andra druiden och gav mig stenen, Han sa att min nya kraft var att
Jag kunde skapa en magisk Sköld runt mig som skulle skydda mig från folk som ville döda mig. I samma ögon blick kom den stora svarta flygande som släppte människor igen fast den har gången släpptes exploderade stenar precis innan dom träffade mig skapades en blå Sköld när dom exploderande stenarna träffade skölden blev skölden orange-
Och det gjorde inte ont konstig nog, det måste ha varit skölden som räddat mig, Jag fortsatte att följa kartan till nästa sten. När jag kom fram till stenen stog några människo saker som försökte att ta stenen men varje gång dom skulle ta upp den lät det jätte- konstigt så flög dom tillbaka sen spruta dom eld på den men misslyckades, sen gick jag fram för att ta stenen då började dom spruta eld på mig men skölden skyddade mig, jag gick fram för att  plocka upp stenen ock i samma ögonblick som jag plockade upp den flög människo sakerna iväg sen kom en drakdruid och sa att min nya kraft var att om jag säger eller skriker "pop" skulle allting som var nära mig flyga i väg. Jag flög vidare till ett land som hette Arabien där jag skulle hitta en portal sten. När jag kom fram till Arabien började människorna buga för mig det var ganska varmt där så jag spruta lite is på marken, Människorna såg jätte förvånade ut när jag sprutade is dom såg ganska rädda ut när dom gick nära isen, kanske dom aldrig hade sett is förut.sen kom någon drak- druid så ut som om han hållde något vasst i sin hand han höjde hande och gav mig stenen men han sa inget utan jag hörde något som typ viskade i mina öron som sa att jag kunde kontrollera stjärnornas kraft om jag bara tänkte "stjärna" så skulle vita strålar komma ner från himlen som förstörde allt utom ens skapare och då kom några människor med eldsprutare fast dom här eldsprutarna såg annorlunda ut, på dom här satt det svarta stenarn under, dom sprang. Fram till mig och kastade typ lianer över mig så jag satt fast men då tänkte jag "pop" så lianerna gick sönder och människo sakerna flög bakåt, då kom det någon rullande sak som började spruta eld på mig då tänkte jag "stjärna" så kom en vit stålen ner från himlen och träffade den rullade saken som spruta eld på mig, den blev alldeles mörk den rullande saken och den började brinna. Det började att bli natt, jag hittade en grotta som jag sovde i, jag vaknade att människorna hade hittat mig dom hade lagt fram massa frukt och kött jag åt bara frukterna för jag är vegetarian dom såg för vånade ut när jag bara åt frukten dom trodde nog att jag åt kött och sånt. Jag fortsatte att resa nu skulle jag till nya Zeeland. Jag kom fram fem dagar senare dumma människor varför måste dom bo på öar så himla långt bort? Skit i det Kartan visade att stenen låg inne i en trägrotta hur skulle jag komma in? Den enda vägen in jag kunde tänka på var att skrika pop, så det var det jag gjorde boom!! Lät det när trä grottan ramla ner. Där inne såg jag stenen, Då kom massa människor med eld- sprutare som började spruta eld på mig men skölden tog emot all skada som vanligt. Jag undrade vad min nya kraft skulle vara då tog jag upp sten biten så skrek jag "pop" för att bli av med människorna som sprutade eld på mig då blev allting alldeles mörkt när jag tog upp stenen jag hörde jag massa viskande röster jag hörde någonting om havd och om att teleportera något om andra ställen men också någonting om att vara försiktig med något syyyync så var jag till baka i människo världen jag misstänker att jag kan teleportera nu om jag tänkte på havd men så skulle nog vara försiktig med att teleportera men jag kan iallafall teleportera över havet så jag slipper att flyga över det där jädra havet som det tog 5 dagar att resa över jag bara sa havd  lät den som om tunn is gick sönder poof var jag där, på min magiska karta såg jag att jag var i Ryssland oops jag kolla nog lite väl högt. Jag läggde ut alla bitar på marken poof så var drakdruidenrna
Jämte mig och läggde stenarna jag behövde för att skapa portalen. Då steg stenarna upp i luften så började det lysa blåt om stenarna och så blev det en portal efter typ 48 minuter. Men då kom det något som flög och följde efter mig medan den jagade mig så kom några människor då åkte den flygande följar saken efter en människa istället och jag hoppade ner i portalen så Boooooooooooooooooooooooooom!!!så vaknade jag på ett ställe som såg ut som Ryssland. Tänk om det bara har vart en dröm? Eller det kanske inte var en dröm? Ungefär 1900 år senare, ett litet steg för människan men ett stort steg för Va?! En drakes skelett ?! Houston We got some problems.
-slut.

Av Hugo Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar