måndag 4 mars 2013

EMMA OCH DEN MAGISKA SKOGEN

Emma gick ut i mörkret för att se att deras katt hade det bra!! Hon kom bara till garaget innan ett ljust sken kom!! Hon försökte se upp mot himmelen!! Till slut så var det lika mörkt som innan. Hon såg en vit Pegasusen komma nerför himmelen. Emma gick fram till Pegasusen och
klappade den på nosen.
- Hej vännen sa hon
- Hej sa hästen
 Emma blev rädd!!!
- kan du prata? sa Emma
- Det är klart! sa hästen
- Det visste inte jag, sa Emma
- Jag heter Pritit Princess men kalla mig bara Princess sa hästen
- Okey, sa Emma
- Du måste skynda dig in i skogen bort till Pegasuusarnas rike, där är skyddad sa Princess
- Okey men jag kan inte vägen till skogen, sa Emma
- Jag ska dit så häng med mig sa Princess
 Sen gav sig dom iväg till skogen eller " magiska skogen " som skogen egentligen hette. Dom vandrade igenom en liten skog sen kom dom till en portal!!
- Vi är framme nu, sa Princess
Emma svalde några gånger och sen gick dom in i skogen!!
Dom hörde gnissel och otäcka ljud!! Emma lutade sig fram till Pritit Princess och sa:
- Varför ska vi gå kan inte vi flyga genom skogen? sa Emma
- vi måste gå annars så kommer vi inte till riket och klarar vi inte uppdraget, sa Princess
- Vilket uppdrag? Det har du inte sagt nått om, sa Emma
- Vi måste klara oss igenom skogen genom att springa där vi behöver och gå resten, sen får vi flyga över sånt som kommer mot marken,sa Princess
- Vad är själva uppdraget? sa Emma
- Jag blev tagen av en massa drakar, dom satte mig i ett fängelse som jag tog mig ur och så smög jag mig förbi alla vakter och flög ner hit. Jag behöver hjälp med att komma igenom skogen och kunna besegra alla drakar som bor här!! Det är vårt uppdrag sa Princess
Emma ville bara springa hem och låsa in sin familj i huset!
Dom hörde någonting prassla!! Emma höll sig hårt i Princess man!! Hon försökte få Princess att galoppera!! Men Princess skrittade lugnt och stilla om om hon inte hade hört att det säkert skulle komma något mot dom!!
- Emma tänkte: hjälp vad händer?
Princess gick och gick i skogen.
Till slut sa Emma:
- Det prasslade innan sa Emma
- Jag vet. Det var jag som prasslade med mina hovar sa Princess
 - Okey, sa Emma
Men hon var fortfarande lite skraj. Plötsligt hördes något klampande i skogen!! Nu blev till och med Princess väldigt rädd!!!!! Ut kom en drake med en drakunge! Draken sprutade eld och nu satte Princess avi galopp! Sen kom en fe som sa att dom skulle vara lugna, men lite uppmärksamma och det var dom! Bara när det prasslade till så travade Princess! Emma var nog räddast!
Plötsligt så hördes ett vrål från en jätte-lik drake som Princess hade varnat för! Den hette Findus den Store!
Det var nog ett bra namn på den för den var verkligen den Store! Bra namn! Vi såg öppningen men på väldigt långt håll! Först så tänkte Emma att det är nog inte är så långt kvar, men när hon frågade så såg hon att det var väldigt, väldigt långt kvar. Det började ljusna, Emma tyckte att det skulle säkert bli skönare när dom kom fram till riket. Emma vaknade ur sina drömmar för att Princess ryckte till.
- Vad är det? undrade Emma
- Det kommer någon, sa Princess
 Princess hade rätt. Ur ena skogens sida kom en drake med lång smal hals och såg väldigt hungrig ut!
Princess sprang för livet genom dom stora långa benen på draken tills dom såg ett skjul med en dörr. Emma hoppade av Princess och öppnade dörren för Princess och gick in. Själv stängde hon dörren och hittade ett lås som hon satte på dörren och låste.
Emma såg sig omkring. Här fanns ett kylskåp, ett bord med en stol, en spis, en säng, en soffa och en TV. Emma tyckte om huset. Hon kollade om det fanns mat i kylskåpet. Det fanns det. Princess sa att det var för att det var magiskt här!!!
- Hur vet du det? sa Emma
- Jag känner det på mig, sa Princess
Emma tog lite saft ur kylskåpet och drack.
- Vi måste ut så fort drakarna har lagt sig för att sova, sa Princess
Det blev mörkt och drakarna satte på musik.
Dom dansade så hela huset hoppade upp i luften.
Emma försökte tänka att dom kunde smyga så inte drakarna kunde höra om dom gick i skogen.
Emma väckte Princess och sa att dom kunde gå ut i skogen, men dom smög väldigt tyst.
- Findus den Store kommer kunna se oss lätt som en plätt, sa Princess
- Jag vet nog när dom har slutat, sa Princess
Men Emma var vaken länge för hon kunde inte sova. Hon fick höra den fula musiken som drakarna spelade i högtalarna.
Nästa dag gav sig dom iväg ut i skogen. Princess var väldigt trött för hon hade också varit nästan uppe hela natten. Men efter ett tag så blev hon piggare. Emma blev bara tröttare och tröttare tills sist somnade hon på Princess rygg. Princess blev rädd när hon märkte att Emma sov på hennes rygg.
Hon försökte väcka Emma, men det tog lång tid innan hon vaknade.
- Var är vi någon stans? sa Emma
- Mitt i skogen Emma, sa Princess
-Jag vill hem! sa Emma
- Du kan inte, sa Princess
- Varför? sa Emma gråtande
- För att du har satt dig på min rygg och då måste du hänga med mig till dit jag vill, sa Princess
- Men om jag hoppar av din rygg då? sa Emma
- Då kommer du inte klara av alla drakar som kommer emot dig, sa Princess
- Jag får väl hänga med dig då om jag ska klara mig och inte dö, sa Emma
 Sen hoppade Emma upp på Princess rygg igen och så red dom iväg.
Dom närmade sig en till portal så man kom in i den goda världen igen.
- Det är bara några meter kvar innan vi är inne i den goda världen igen och där väntar din mamma och pappa, sa Princess
Emma tyckte att det skulle bli väldigt skönt att komma ut ur det onda och in i det goda.
Dom ordnade en stor fest. På bordet fanns massa mat och godsaker. Emma njöt av allt festandet.
- Mamma kan inte vi flytta hit? sa Emma
- Det har vi, sa Emmas mamma Wilma
Emma festade varje dag och hon njöt verkligen av allt festandet.
Efter en vecka så började Emma skolan och i den skolan gick det bara hästar. Hon älskade sin skola och hon älskade hästar. Hon lekte med sina kompisar varje dag. Hon älskade när dom lekte häst för hon fick alltid rida på Pegasusarna. Efter all lek så måste hon sova också. Hon släckte lampan och så hörde hon ett vrål från den onda delen av världen. Sen somnade hon och sov hela natten utan att vakna. Nästa dag så träffade hon Pritit Princess och hennes familj. Hennes familj bestod av Pritit Princess, Pritit Dancer och fölen Pritit Wing och Pritit Wind. Emma lekte med fölen hela dan och hade jätte roligt. Hästarnas mat var jätte god men det var Emmas mamma som gjorde maten till alla, Emma hjälpte också till. Emmas pappa pratade mest med hingstarna i riket. En dag  skulle alla i riket åka till kung-hingsten och drottning-stoet.
Sen så var det kväll och det var dags att släcka lampan.
Dan därpå åkte Emma och hennes familj på semester till Enhörnings riket. Men det är en helt annan historia

Slut

Av Klara Ragnarsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar